5. desember 2010

Photoshop-tips!!

Jeg bruker ikke å redigere bildene mine så mye til vanlig, men jeg synes det er veldig gøy å sitte å leke meg med photoshop. Tenkte jeg skulle dele noen tips med dere etterhvert. Det første tipset jeg skal dele med dere er å gjøre bildet om til svart/hvit samtidig som et/flere element fortsatt er i farge.Denne effekten er fin å bruke om du vil fremheve noe, eller det er veldig mye farger/rotete bakgrunn.
  1. Åpne photoshop og bildet du vil redigere. Jeg bruker Photoshop cs5, men funker i de andre versjonene også. Elements og.
  2. Kopier bildet ved å dra bilde-layeret ned til create å new layer.
  3. Bruk "magnetic lasso tool" til å markere elementet du vil ha farge på.
  4. Her bruker jeg å høyreklikke på bildet og trykke "feather" 5.
  5. Trykk ctrl, shift + i. Området rundt elementet du vil ha farge på blir merket.
  6. Trykk layer - adjustments - black/white. Her kan du justere fargen litt og trykke ok.
  7.  Blir det litt svart/hvitt over elementet du skal ha farge på kan du bare bruke viskelæret (eraser tool) litt.
Her er noen bilder hvor jeg har brukt denne effekten.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar